Marka produktu

Jakość i produkt

Jak to odczytać? Prosto bardzo. Tak jak nazwę Procter & Gamble. Zaczynali jak większość, praktycznie od zera ale teraz działają sprzedając takie marki jak Pampers, Ariel, Blend a Med., Braun, Old Spice, Wella, w każdym razie jest tego trochę jeszcze. Zaczynali od mydlarni w Ohio i co z tego, że ponad sto lat temu?

Co to jest marka

Innymi słowy jest to Twój znak rozpoznawczy. Za jego pomocą wyróżniamy się w tłumie konkurencji. Ponadto marka niesie ze sobą określony przekaz jak jakość. Mając do wyboru kilka różnych produktów można je oferować pod różnymi markami jak to bezbłędnie robi firma wspomniana we wstępie. Każda z nich ma osobną promocję i praktycznie wszystko odróżnia Brauna od Ariela.

Kiedy dzielić

Mając kategorie poszczególnych produktów warto pomyśleć o stworzeniu osobnych dla nich marek. Ale tylko pod warunkiem jeśli sprzedaż jest faktycznie na wysokim poziomie. Wtedy opłaci nam się inwestowanie w każdą z nich osobno.

Albo nie dzielić

Sprzedając niewielkie ilości asortymentu raczej lepiej skupić wszystko pod jedną banderą. Przy tym należy pamiętać o jej promocji. Znane marki wygrywają w konkurencji z produktami „no name”. Dlatego warto inwestować w marketing i dbać o jej jakość.

O tym, która opcja będzie najlepsza lepiej zdecydować samemu. Nie znaczy, że musimy postępować szablonowo. Może zwyczajnie mierzmy siły na zamiary i bierzmy się do pracy. Marka to nasza broń w walce o klienta.

Źródła:

  • http://www.blogofirmie.pl/
  • http://ardeum.pl

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *