Trudny wybór kanału dystrybucji

Dystrybucja

Biorąc pod uwagę możliwe kanały dystrybucji musimy wiedzieć jaki jest charakter naszego produktu. Mając gotowy produkt można sprzedawać bezpośrednio do sklepu detalicznego. Można też przy pomocy hurtowni wprowadzać go na rynek.

Druga strona medalu

Jednak prowadząc hurtownię mamy inną sytuację. To dla naszego dostawcy szukamy dobrego miejsca do zbycia naszego towaru i uzyskania ceny, na której zarobi producent i my. Możemy oferować produkty odbiorcom detalicznym albo rozprowadzać dalej po hurtowniach. Inna sytuacja dotyczy firmy usługowej, wydaje się że mają najbardziej pod górkę jeśli chodzi o dystrybucję. Nie znaczy jednak, że nie mogą korzystać z usług pośredników. Jednak w każdej z branż trzeba pamiętać o doborze rzetelnych kontrahentów. Którzy będą nie tylko sprzedawać dobrze naszą markę ale też dbać o dobrą opinię.

Era Internetowa

O konieczności utrzymywania strony internetowej napisane było już wcześniej. Tu należy zwrócić uwagę na możliwość dołączenia do niej sklepu. Nie znaczy, że od razu skrzynka zapełni się nam zamówieniami. Jednak zyskamy opinię „firmy na czasie”. Zamiast sklepu możemy umieścić ofertę wraz z wizualizacją i danymi do kontaktu. Wszystko zależy od tego czy sprzedajemy kamień do pizzy, czy wykonujemy balustrady. Świetnym sposobem sprzedaży są aukcje internetowe z opcją licytacji. Dzięki nim możemy się dowiedzieć jaką cenę jest gotów zapłacić klient za nasz produkt.

Patrząc na możliwości dystrybucji różnego rodzaju kanałami możemy zwrócić uwagę na przewijającą się co chwilę cenę oraz jakość. Obie muszą być dostosowane do obecnej sytuacji na rynki i zasobności portfela naszych odbiorców. Internet daje nam przy tym dodatkową możliwość rozwoju sprzedaży i penetracji rynku. Osiągnięte podczas licytacji kwoty dostarczają danych na temat trendów i cen jakie możemy dyktować.

Źródła:

  • www.malawiejskafirma.p
  • https://www.infakt.pl/blog/