Buszując w zbożu nie znajdziesz klienta

miasto tworzą ludzie

Obecnie na naszym rynku jest tak duża konkurencja, że to nie kupujący szuka ale klient wychodzi mu naprzeciw. Wiem, że Twój produkt jest wyjątkowy ale w tym gąszczu i w natłoku informacji, naprawdę ciężko go znaleźć przeciętnemu Kowalskiemu. Dlatego oryginalnością musisz przebić nawet wielkie koncerny.

Baza klientów

Im więcej osób będzie wiedziało o Tobie i Twoim produkcie tym większy będzie Twój zysk. Tak to niestety działa, że z kilku setek osób zaledwie naście zrobi zakupy. Dlatego musisz stworzyć sieć swoich kontaktów. Aby się w tym nie pogubić należy zapisywać wszystkie informacje. Albo przynajmniej te najważniejsze czyli dane kontrahenta jak: branża, nazwa etc. oraz czym był zainteresowany/co używa. Nawet jak nie robi jeszcze zakupów u Ciebie to powtarzam „jeszcze”. Teraz do Ciebie należy to aby on zmienił dostawcę. Znając konkurencje i jej metody działania możesz zaoferować coś co będzie atrakcyjne dla potencjalnego klienta.

Poszukując kontaktów

Skąd się da. To najprostsza odpowiedź. Od rodziny i od znajomych, a następnie od znajomych ich znajomych i tak dalej i tak dalej. Pozaglądać na fora z danej branży, prasa, informacje zdobyte na targach. Jest tego dużo, nawet warto zajrzeć do książki telefonicznej i jeśli szyjemy pościel to wszelkie noclegownie i hotele będą naszymi potencjalnymi klientami. Do tego większość takich miejsc znajduje się w Internecie co oznacza, że TY TEŻ MUSISZ ISTNIEĆ W INTERNECIE.

Innym całkiem rodzajem klienta jest Klient z polecenia, to bardzo ważna osoba. Nie tylko oznacza to, że ktoś go przysłał do Ciebie bo masz akurat taką a nie inną ofertę. Oznacza to, że ktoś Ci na tyle ufa, że Cię polecił. Inaczej zaświadczył o tobie własną osobą/firmą/nazwiskiem. Polecenie od strony znajomego jest bardziej efektowne niż reklama czy inne formy promocji (co nie znaczy, że można z nich zrezygnować). O tym wiedzą inni wielcy gracze i często współpracują między sobą na zasadzie układu partnerskiego.

Źródła:

  • https://www.infakt.pl/blog/
  • http://bizrun.pl
  • http://ksiegowosc.infor.pl/

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *