Tajemnica udanych rozmów telefonicznych

Wykonywanie telefonów

Połączenie z konkretną osoba i wykorzystanie do maksimum tych 10 sekund to pierwsze kroki. Wcale nie najtrudniejsze. Miejmy świadomość, że oprócz nas tą drogę przeszło kilku/nastu przed nami. A rozmówca ma świadomość o tym, że po nas będzie jeszcze tyle samo o ile nie więcej takich samych.

Ten mówi, kto trzyma pałeczkę

Po przedstawieniu siebie i swojej oferty przekazujemy dowodzenie rozmówcy. Możliwości jest kilka. Przygotujmy sobie kilka scenariuszy i odpowiedzi na nie. Rozmówca może być żywo zainteresowany Twoją ofertą bo już gdzieś o Tobie słyszał (marketing).

Mniej zainteresowany poprosi o przesłanie mailem oferty, przeglądnie ją i odpowie (czytaj wrzuci do kosza w 99%). Spróbuj przekonać go, że osobiście lepiej dopasujesz produkt do wymogów firmy. Nie działa? Zapewnij o kontakcie za np. tydzień.

Niezainteresowany nie podsunie chęci otrzymania oferty nawet na maila. Wtedy sam wyjdź z inicjatywą i podeślij mu ofertę oraz skontaktuj się za kilka dni. O czym zapomniałeś? A zapisałeś sobie informacje, uczucia, wrażenia z rozmowy? Jeśli tak to jesteś w „domu”.

Druga rozmowa

Dzwoniąc po raz drugi w celu zorientowania się jak stoi nasza sprawa (za którymi drzwiami została zamknięta). Wtedy wyciągamy nasze „tajne zapiski” i wykorzystujemy je w rozmowie. „Wspomniał pan podczas ostatniej rozmowy…”. Dzięki temu sprawimy wrażenie w rozmówcy uwagi i tego, że szanujemy jego czas jaki nam poświęcił.

Pamiętajmy o tym, że mamy cel i przedstawiamy go rozmówcy. Oprócz umiejętności mówienia uczymy się słuchania. Wyciąganie wniosków to kolejny etap. Zawsze sobie zapisujmy do kogo dzwoniliśmy i informacje jakie uzyskaliśmy.

Nie traktujmy rozmowy telefonicznej pochopnie. Napisanie scenariusza każdej z nich i jego alternatyw pozwoli nam na lepszą kontrolę nad nią. I nie zapomnijmy, że rozmawiamy z człowiekiem, a nie maszyną.

Telefon dwa razy do tej samej firmy w tej samej sprawie. Brzmi jak plagiat. Wcześniejsza rozmowa poszła nie po myśli (Twojej)? Nic straconego! Za jakiś czas spróbuj jeszcze raz. Ale dopiero za jakiś czas, wtedy wykorzystać możemy zdobyte wcześniej informacje.

Źródła:

  • https://www.leadershipthoughts.com/
  • https://www.infakt.pl/blog/

2 thoughts on “Tajemnica udanych rozmów telefonicznych

  1. Nie wiedziałam, że nawet podczas rozmowy telefonicznej można człowiekiem tak manipulować. Chyba się będę bała teraz odbierać telefon…

  2. Nie jest tak źle, dzięki temu wiemy co i jak gdy do nas ktoś dzwoni. Szczególnie jak chce nas namówić na kupno czegoś.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *