Jakie płatności online sprawdzą się najlepiej na Twojej stronie www?

Płatności online

Posiadanie mechanizmu pobierania płatności od użytkowników jest obecnie jedną z podstaw każdej nastawionej na zysk strony internetowej. Właściciele tego typu witryn doskonale wiedzą, jak istotne jest udostępnienie użytkownikom wygodnej, szybkiej, a przede wszystkim lubianej przez nich formy płatności online. Jeśli i Ty zastanawiasz się nad tym, która z nich sprawdzi się u Ciebie, koniecznie zapoznaj się z naszym dzisiejszym wpisem.

Wprowadzenie: dlaczego wybór metody płatności jest ważny?

Chcąc skorzystać z usługi, zarezerwować miejsce na szkoleniu, kupić produkt czy zrobić cokolwiek innego, co może być oferowane na stronie www, użytkownik zawsze szuka metody płatności, którą upodobał sobie na przestrzeni miesięcy lub lat. Oddając mu ją dyspozycji, zyskujesz jego zaufanie i najprawdopodobniej prowadzisz go do konwersji. Każdy klient lubi mieć wybór. Są tacy, którzy są przyzwyczajeni do jednej metody płatności i chcą z niej skorzystać. Są i tacy, którzy korzystają na zmianę z kilku różnych metod. W ich również chciałbyś celować. Prowadzi to do prostych wniosków. Oddanie potencjalnym klientom wyboru jeśli chodzi o metody płatności zwiększa sprzedaż, buduje zaufanie i już na start powoduje zadowolenie. Można więc powiedzieć, że jest podstawą sprawnie działającego biznesu.

Pamiętaj: w kontekście wyboru dostępnych u Ciebie metod płatności, nie musisz chodzić na kompromisy. Dostawcy pokroju Autopay dają szerokie ich spektrum w każdym ze swoich planów współpracy z klientem biznesowym.

Profilowanie klienta a wybór płatności

Wybierając metody płatności, które zaoferujesz na swojej stronie, warto zająć się tak zwanym profilowaniem. Ustalenie potrzeb grupy docelowej w zakresie form płatności pozwoli wybrać te, które sprawdzą się zdecydowanie najlepiej.

Grupy wiekowe

Młodsi klienci chętniej sięgają po bardziej innowacyjne rozwiązania w zakresie płatności (BLIK, Google Pay, itd.). Starsi preferują płatności poprzez przelew bankowy  lub wykorzystaniu karty kredytowej.

Preferencje regionalne

W różnych obszarach Polski preferuje się różne metody płatności. Sytuacja te jest jeszcze bardziej wyrazista, jeśli Twoi klienci nie są wyłącznie z jednego kraju.

Rodzaj produktu czy usługi

Za pewne usługi często płaci się abonamentowo, a w przypadku innych wybiera się częściej jednorazową formę płatności. Trzeba to wziąć pod uwagę przy wyborze oferowanych metod płatności.

Kluczowe kryteria wyboru płatności online

Wybierając płatności online do zaimplementowania na własnej stronie, warto zwrócić uwagę na wszystko to, co ma wpływ na klienta, ale i na Twoje oczekiwania i możliwości finansowe. Podstawowymi kryteriami w czasie takiego wyboru muszą być koszty płynące z implementacji, użyteczność dla odbiorcy docelowego oraz czas realizacji transakcji.

Koszt Implementacji

Cena wdrożenia systemu płatności również ma znaczenie. Im jest to prostsze i kosztuje mniej, tym lepiej dla Ciebie.

Użyteczność dla klienta

Płatności online muszą służyć nie tylko Tobie, ale i – a może przede wszystkim – Twojemu klientowi. Ważne, aby rzeczywiście chciał z nich korzystać.

Czas realizacji transakcji

Szybsza realizacja płatności to większe zadowolenie klienta – zwłaszcza jeśli w parze z nią będzie szła sprawniejsza obsługa jego zamówienia. Gdy środki dotrą do Ciebie szybko, nie będziesz musiał zwlekać z ich reinwestowaniem.

Popularne opcje płatności online

Choć wiele spośród opcji płatności online jest dość specyficzne, a ich wdrożenie nie wszędzie będzie miało sens, istnieją opcje, które są popularne w całej sieci. Je warto wdrożyć niezależnie od wszystkiego innego. To kolejno karty płatnicze, portfele elektroniczne oraz przelewy bankowe. Są to rozwiązania uniwersalne i na ogół spełniające plan minimum w zakresie płatności.

Karty kredytowe i debetowe

Karty płatnicze cieszą się olbrzymim zaufaniem, bo i słyną z najwyższego poziomu bezpieczeństwa. Są chętnie wybierane przez użytkowników i uznawane za wygodne.

Portfele elektroniczne

Jeśli część Twoich klientów, to klienci powracający, portfele elektroniczne pozwolą im płacić sprawniej. Szybsze przechodzenie przez procesy transakcyjne ułatwi Ci budowanie ich lojalności. 

Przelewy bankowe

Dominująca obecnie forma płatności online, to tzw. szybkie płatności (lub pay by link). Metoda jest chętnie wybierana, bo pozwala klientowi korzystać ze znanego sobie środowiska bankowego podczas realizacji płatności.