Kreowanie skutecznej komunikacji biznesowej, czyli co Twoja firma może zyskać dzięki współpracy z agencją PR?

O sukcesie firmy w dużej mierze decyduje jakość oferty. Ale to tylko jedno ogniwo. Kolejnym jest szeroko rozumiana promocja – skuteczne działania marketingowe oraz odpowiednia komunikacja z otoczeniem biznesowym marki. W przypadku tego drugiego kluczowa może okazać się współpraca z dobrą agencją PR. Co konkretnie taki partner wnosi do biznesu?

Kto potrzebuje agencji public relations?

Właściwa komunikacja z otoczeniem rynkowym wymaga specjalistycznego podejścia, a takie oferuje właśnie agencja PR. To ona pomaga odpowiednio kreować wizerunek marki, kształtować jej relacje z pracownikami, klientami, inwestorami, partnerami czy instytucjami, a także – wykorzystując różne ścieżki – zwiększać zainteresowanie ofertą firmy.

W ramach swojej działalności taka agencja najczęściej zajmuje się opracowywaniem indywidualnie dobranej strategii komunikacji, zaplanowaniem poszczególnych działań, ich realizacją, a także monitorowaniem. Na tego typu współpracy zyska więc każda firma, która chce rosnąć – zarówno ta stawiająca pierwsze kroki na rynku i próbująca przebić się do świadomości odbiorców, jak i duża, prężnie działająca od dłuższego czasu.

Przykładowe obszary działalności agencji PR to: e-PR, czyli komunikacja internetowa, kontakt z mediami, komunikacja wewnątrz firmy, monitoring skuteczności działań komunikacyjnych, zarządzanie kryzysowe czy organizacja wydarzeń jako agencja eventowa. Specjaliści najpierw opracowują skrojoną na miarę strategię marketingową w zakresie szeroko rozumianej komunikacji, następnie realizują konkretne działania, a także na bieżąco weryfikują ich efekty.

Skuteczna komunikacja kluczem do sukcesu

Współpracując z agencją PR, zyskujesz biznesowego doradcę, a jednocześnie wykonawcę marketingowych działań. Co konkretnie agencja PR może przynieść Twojej firmie?

  • Przemyślane budowanie wizerunku marki poprzez nowoczesne, indywidualnie dobrane narzędzia. Świeże spojrzenie kogoś z zewnątrz na sytuację firmy jest nieocenione i może wznieść działania promocyjne marki na zupełnie nowy poziom.
  • Większą skuteczność w docieraniu do odpowiednich odbiorców, we właściwy sposób i we właściwym czasie; dobór kanałów i form prormocji zgodnie z potrzebami i możliwościami firmy oraz specyfiką danej branży.
  • Kompleksowość usług – wiele agencji oferuje cały wachlarz usług marketingowych, od audytu, brandingu lub rebrandingu; przez identyfikację wizualną, organizację eventów, prowadzenie kanałów w mediach społecznościowych, komunikacji z mediami, SEO i content marketing; po mierzenie wyników tych działań. Najlepiej wybierać agencje, które są doświadczone i oferują takie wieloaspektowe podejście do tematu.
  • Sukcesywne, konsekwentne i spójne budowanie wizerunku firmy jako eksperta w danej dziedzinie, a tym samym zwiększanie wiarygodności marki.
  • Docelowo zwiększenie grona klientów i sprzedaży, a tym samym – zysków firmy.

Współpraca  z agencją PR może mieć charakter doraźny (przy konkretnym projekcie czy w sytuacji kryzysu wizerunkowego) lub opierać się na stałej obsłudze (i w ramach tego obejmować wąską dziedzinę lub wiele obszarów). Zawsze jednak to inwestycja, która w długoterminowej perspektywie może być czynnikiem decydującym o rozwoju marki.

Gdzie szukać ofert agencji PR?

Oferty agencji PR można znaleźć w różnych miejscach, w tym wpisując frazę agencja PR w wyszukiwarkach internetowych, na branżowych portalach internetowych, czy korzystając z rekomendacji innych firm. Weryfikacja ofert agencji PR może obejmować przejrzenie referencji i opinii, sprawdzenie portfolio, przede wszystkim jednak warto spotkać się z przedstawicielem agencji by porozmawiać osobiście o swoich oczekiwaniach.